Pages

Friday 13 October 2017

KETAHUI BAGAIMANA ANDA BOLEH MELONJAKKAN JUALAN PRODUK ANDA DI FACEBOOK FANPAGE, DENGAN HANYA 8 LANGKAH!

https://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=8765_62_1_282 

Rahsia Tingkatkan Likes & Tingkatkan Jualan di Facebook Fanpage!.
Pada tahun 2017, sudah terdapat hampir 2 billion manusia di seluruh dunia yang menggunakan facebook! Manakala pengguna facebook di Malaysia pula, ianya kini sudah mencecah lebih dari 20 juta pengguna! Dimana, sebilangan besar penggunanya ialah mereka yang berumur 25 hingga 34 tahun.
Golongan ini adalah merupakan golongan yang mempunyai kuasa membeli yang sangat kuat! Mereka kebanyakkan sudah bekerja dan sudah mempunyai wang & akaun bank sendiri untuk berbelanja.
Jadi, adalah amat rugi jika anda tidak memasarkan produk anda menggunakan facebook!

POTENSI BESAR... TETAPI...

Walaupun di facebook terdapat pengguna yang sangat besar yang boleh anda sasarkan untuk menjual produk anda. Namun, secara realitinya, ramai yang masih gagal untuk memanfaatkan peluang tersebut.  Ramai yang masih terpinga-pinga dan keliru tentang cara menggunakan facebook fanpage dengan berkesan untuk melonjakkan jualan mereka.

Antara masalah-masalah yang sering dihadapi adalah seperti..

OPS! SIAPA SAYA?

Maaf! Sebelum saya bercerita panjang lebar tentang meletupkan jualan di facebook! Izinkan saya memperkenalkan diri saya terlebih dahulu.

Nama saya Nigel Ong! Saya mula menjalankan perniagaan online secara kecil-kecilan beberapa tahun dulu.

Pada mulanya, saya menjalankan bisnes borong, di mana, saya memborong barang dari China secara online, dan kemudiannya, menjualkannya semula kepada rakyat Malaysia juga secara online.

Saya menggunakan instagram dan juga facebook fanpage untuk menjual produk-produk saya! Sambutan yang saya terima sangat menggalakkan.

Perkara tersebut, telah menggerakkan hati saya untuk menulis ebook panduan tentang cara memborong barang dari china secara online dan juga ebook panduan membina IG shop!

Tanpa saya sangka!

Kedua-dua ebook tersebut meletop dan mendapat sambutan yang sangat agak luar biasa. Ebook saya  yang berjudul "Rahsia Taobao" telah menjadi ebook bestseller untuk tempoh hampir 2 tahun. Di dalam ebook tersebut, saya ada menyentuh sedikit tentang cara menjual produk menggunakan fanpage.

Namun begitu, saya menerima banyak maklumbalas yang mahukan penerangan yang lebih lanjut serta teknik yang lebih advance dan mendalam tentang cara-cara menjual produk menggunakan facebook fanpage!

Disebabkan permintaan tersebut, maka saya telah mengambil keputusan untuk menulis sebuah ebook khusus tentang cara mempromosikan dan menjual produk menggunakan fanpage.

Tetapi, sebelum saya mula menulis ebook tersebut, saya perlulah membuat eksperimen dan mengaplikasikan terlebih dahulu ilmu-ilmu yang ingin saya tulisa dan ajarkan di dalam ebook tersebut...

HASILNYA.....?

Saya telah cuba menjual beberapa produk saya dengan menggunakan kaedah pemasaran facebook fanpage sepenuhnya.. berikut adalah hasil yang saya perolehi...


BAGAIMANA SAYA MELAKUKANNYA.....?

Sebenarnya, ada beberapa perkara yang telah saya lakukan!

Namun, untuk memudahkan pemahaman anda, saya telah susun setiap perkara yang saya lakukan itu menjadi 8 langkah! Ianya supaya anda dapat mengikutinya dengan teratur dan mudah.

Berikut adalah 8 langkah yang telah saya susun untuk melonjakkan jualan produk menggunakan facebook fanpage!

LANGKAH 1 : PRODUK - NAK JUAL APA?

Perkara pertama yang perlu anda fikirkan ialah tentang produk. Apakah produk yang mahu anda jual? Apakah manfaat produk tersebut? Apakah masalah yang ia dapat selesaikan? Saya akan bantu anda fikirkan produk apa yang sesuai untuk anda jual secara online! Bukan sekadar 1 produk.. tetapi kita akan fikirkan produk-produk yang "berantai".

Namun begitu, jika anda sudah mempunyai produk sendiri yang mahu dijual, anda mungkin boleh abaikan langkah ini.
LANGKAH 2 : PELANGGAN - NAK JUAL KEPADA SIAPA?

Ini adalah langkah yang paling kritikal! Jika anda tidak tahu siapa pelanggan anda, anda akan amat sukar untuk menjual produk anda.  Jadi, pada langkah ini, saya akan bimbing anda bagaimana untuk mengenalpasti dengan tepat, siapakah bakal pelanggan anda?
LANGKAH 3 : CARA BINA FANPAGE!

Pada langkah ini saya tunjukkan secara step-by-step bagaimana untuk membina fanpage. Bukan sekadar fanpage biasa-biasa.. tetapi fanpage yang kelihatan profesional dan mempunyai kadar engagement yang tinggi.

Ada 3 setting yang sangat penting apabila anda membina sesebuah fanpage. Saya tunjukkan kepada anda apakah setting tersebut dan bagaimana untuk melakukannya.
LANGKAH 4 : JANA LIKES

Mahu atau tidak, mempunyai sebilangan like adalah sangat penting sebagai "first impression" orang ramai terhadap fanpage anda. Jadi, saya tunjukkan kepada anda, bagaimana anda boleh membina & mengumpul like yang banyak dengan pantas!

Apa yang lebih penting, ianya bukanlah "like sampah", tetapi saya tunjukkan anda bagaimana untuk mengumpul like yang berkualiti tinggi yang benar-benar mempunyai minat dengan produk jualan anda!
LANGKAH 5 : POST & ENGAGEMENT!

Ramai pemilik fanpage yang pening dan tiada idea tentang apa yang mahu di tulis atau di post pada fanpage mereka!

Jadi, pada langkah ini, saya tunjukkan anda 5 jenis post yang akan dapat menjadikan fanpage anda kelihatan menarik dan sekaligus mencipta engagement yang baik dengan follower-follower fanpage anda. Langkah ini penting untuk membina kepercayaan antara anda dan follower anda. Sebabnya... kebanyakkan orang selalunya lebih mudah membeli dengan orang yang mereka kenal dan percaya berbanding orang yang tidak dikenali.
LANGKAH 6 : XXXXXX XXXXXX

Saya terpaksa rahsiakan langkah ini. Tapi pada langkah ini, saya akan tunjukkan anda bagaimana untuk menaikkan like anda antara 10X hingga 100X ganda dari jumlah like fanpage yang anda sedia ada.

Ianya sangat penting untuk membolehkan anda mendapatkan jualan yang lebih banyak. Lebih banyak like yang anda miliki, bermakna lebih banyak bilangan prospek anda. Semakin banyak prospek anda, maka, semakin banyaklah kadar jualan yang boleh anda hasilkan!
LANGKAH 7 : IKLAN & LETUP!

Pada langkah ini, saya tunjukkan anda bagaimana untuk membuat post iklan yang mampu menarik perhatian follower-follower anda untuk membeli!

Ada 3 format post iklan yang boleh anda gunakan!  Iaitu... APSDA, ADSA atau ATSA!
Apakah itu? Saya akan terangkan dengan terperinci mengenainya!

Setelah anda membuat post iklan, anda perlu lakukan split testing.
Apakah yang perlu di "split" dan di "testing"kan? Berapa lama perlu buat split testing? Semuanya akan saya tunjukkan.
LANGKAH 8 : CONTACT, CLOSE & SHIP!

Langkah terakhir adalah langkah membuat jualan! Untuk langkah terakhir ini ada 6 fasa yang perlu anda lakukan untuk memastikan anda berjaya membuat jualan.

Apa yang menariknya, dalam langkah ini, saya bukan sekadar tunjukkan anda untuk menjual 1 unit produk anda kepada 1 pelanggan.. tetapi, bagaimana untuk menjual lebih dari 1 produk anda kepada pelanggan dan mereka berasa sangat gembira membelinya!
Itulah 8 langkah yang saya lakukan di dalam melonjakkan jualan saya dengan menggunakan facebook fanpage. Kesemua 8 langkah tersebut telah saya tuliskan secara terperinci dan jadikan ia sebuah ebook yang lengkap!

MEMPERKENALKAN...
EBOOK FANPAGE SUPERSTAR

Ebook ini ditulis berdasarkan pengalaman saya sendiri. Saya telah tulis dan susun kandungan ebook ini dalam bentuk langkah demi langkah. Ianya sangat praktikal dan mudah untuk diikuti.

Apa yang perlu anda lakukan, hanya ikut sahaja setiap langkah yang ditunjukkan!



No comments:

Post a Comment